مهربانی

ساخت وبلاگ

معرفي انوع آرام بند درب و کاربرد هر يک از آن ها

آرام ‌بند، يکي از مهم‌ترين تجهيزات در انواع درب‌هاست. اين وسيله از بسته شدن ناگهاني درب جلوگيري کرده و آن را طي دو تا چند مرحله به ‌آرامي مي‌بندد. آرام‌بند علاوه بر اين‌که از ايجاد سروصدا به علت بسته شدن ناگهاني درب جلوگيري مي‌کند، با چندمرحله‌اي بستن درب از ضربه به چارچوب و بدنه درب و تاب برداشتن لولاها نيز جلوگيري کرده و عمر مفيد درب را افزايش مي‌دهد. به علاوه در مواردي که درب‌ها سنگين هستند مانند درب‌هاي ضد حريق؛ آرام‌بند مانند يک جک عمل کرده و به تسهيل درباز شدن درب کمک مي‌کند.

به طور کلي مي‌توان گفت که آرام‌ بندها از چهار جهت قابل دسته‌بندي هستند: بر اساس سايز، شکل ظاهري، مکانيزم عمل و نحوه نصب. در ادامه به بررسي تمامي اين موارد مي‌پردازيم.
 

انواع آرام‌بند درب بر اساس سايز


يکي از موارد مهم که در هنگام خريد بهترين آرام ‌بند درب، بايد به آن توجه کنيد وزن دربي است که قرار است آرام ‌بند به آن متصل شود. آرام‌بندها بر اساس تحمل وزني به 7 سايز زير تقسيم مي‌شوند:


سايز 1  براي درهاي کمتر از 20 کيلوگرم

 

سايز 2 براي درهاي 20 تا 40 کيلوگرم

 

سايز 3 براي درهاي 40 تا 60 کيلوگرم

 

سايز 4 براي درهاي 60 تا 80 کيلوگرم

 

سايز 6 براي درهاي 100 تا 120 کيلوگرم

 

سايز 7 براي درهاي 120 کيلوگرم به بالا


حتماً در هنگام انتخاب آرام‌بند به و زن درب توجه کنيد. در صورتي که شما از آرام ‌بند سبک براي درب سنگين استفاده کنيد ساز و کار آرام ‌بند به سرعت خراب شده و توانايي بستن درب را نخواهد داشت. در حالت برعکس اگر در درب سبک آرام‌ بند مخصوص درب‌هاي سنگين‌تر را متصل نماييد، درب هر بار با شدت بسيار زيادي بسته خواهد شد که اين امر به لولا و چارچوب‌هاي آن آسيب شديدي وارد خواهد کرده و نهايتاً درب را خراب خواهد کرد.

a4_wu3y.jpg


 
انواع آرام‌بند به لحاظ شکل ظاهري


با توجه به کاربرد و نوع درب، آرام‌بندها در اشکال مختلفي توليد مي‌شوند. معروف ‌ترين انواع آرام‌بند درب عبارت‌اند از:


 
آرام بند ميله‌اي


آرام ‌بند ميله‌اي، يکي از رايج ‌ترين انواع آرام ‌بندها است. اين مدل از دو قطعه اصلي تشکيل شده که به وسيله يک بازو به يکديگر متصل هستند. قطعه بزرگ‌تر به چارچوب و قطعه کوچک به درب متصل شده و بر اساس مدل امکان بسته درب در دو الي چند مرحله را دارد. آرام‌ بند ميله‌اي براي انواع درب‌هاي ورودي ساختمان، درب‌هاي ضد حريق و درب‌هاي داخلي مناسب هستند. علاوه بر اين، از آرام‌ بندهاي بازويي گاهاً به ‌عنوان جک در تخت‌هاي بازشو، درب باکس‌ها و درب‌هاي افقي استفاده مي‌شود. اين جک‌ها از بسته شدن ناگهاني درب به علت جاذبه جلوگيري مي‌کنند و يا حتي مي‌توانند درب را در زاويه خاصي باز نگه ‌دارند.

 


آرام‌بند درب لولايي


آرام‌ بند لولايي، نسل جديدي از آرام‌ بندهاست که با استقبال خوبي نيز مواجه شده است. اين مدل برخلاف آرام‌ بندهاي قديمي در پشت درب و بين دو لولا بسته شده و کار باز و بسته کردن درب را انجام مي‌دهند. مزيت اصلي آرام‌بند لولايي، مخفي شدن آن در پشت درب است. اين مخفي بودن، هم ظاهر کار را زيباتر نگه مي‌دارد و هم خطر آسيب در هنگام جابه‌جايي وسايل و برخورد به آرام ‌بند بالاي درب را ندارد. نصب اين مدل نيز بسيار راحت بوده و قابليت تحمل وزن تا 160 کيلوگرم را دارد
 

 


انواع آرام ‌بند براساس مکانيزم عملکرد


آرام ‌بندها از لحاظ مکانيزم به دو دسته کنترلي و غيرکنترلي تقسيم مي‌شوند. آرام‌بندهاي کنترلي در واقع آرام ‌بندهايي هستند که سرعت آن‌ها از 10 تا 180 قابل تنظيم بوده و طي بازه‌هاي زماني مختلف بسته مي‌شوند. اين کنترل به باز شدن سريع و بسته شدن آرام و بدون صداي درب کمک مي‌کند. آرام‌ بندهاي کنترلي و غير کنترلي به سه دسته زير تقسيم مي‌شوند:
 

آرام ‌بند يک زمانه


آرام‌بندهاي يک زمانه از قديمي‌ترين و ساده‌ترين نوع هستند. اين مدل‌ها تنها براي باز و بسته شدن آرام درب استفاده مي‌شوند و امکان توقف و تنظيم آن‌ها وجود ندارد.
 

آرام ‌بند دو زمانه


در اين مدل، سرعت باز و بسته شدن آرام‌ بند قابل تنظيم است و درب طي دو مرحله بسته مي‌شود. به اين صورت که با باز شدن درب، ابتدا يک توقف کوتاه کرده و سپس شروع به بسته شدن مي‌کند، مجدداً با رسيدن به زاويه 30 درجه يک مکث ديگر داشته و درب نهايتاً با سرعتي بيشتر (که قابل تنظيم است) بسته مي‌شود.
 

آرام بند سه زمانه


طراحي اصلي آرام بند درب سه زمانه درست مانند مدل دو زمانه بوده با اين تفاوت که براي استفاده در درب‌هاي با قفل برقي مناسب است. مکانيزم قفل برقي به اين صورت است که براي بسته شدن نهايي نياز به يک فشار نسبتاً زياد در هنگام نزديک شدن درب به قفل دارند. آرام ‌بندهاي سه زمانه، با رسيدن به اين درجه يک فشار نهايي به درب وارد مي‌کنند تا درب به‌ خوبي و بدون سروصداي زياد بسته شود.
 

آرام‌ بند اتوماتيک و نيمه اتوماتيک


در طراحي و ساخت اين نمونه از آرام‌بندها از انرژي الکتريکي براي باز و بسته کردن درب بهره گرفته شده است. تنظيم سرعت نيز بر اساس سنسورهايي که روي در قرار مي‌گيرد انجام مي‌پذيرد. کاربرد اصلي آرام ‌بندهاي اتوماتيک در درب آسانسورهاست. با اين ‌وجود آرام‌ بندهاي اتوماتيک قابليت نصب بر روي انواع درب‌ها را داشته و حتي امکان ورود انتخابي با کارت يا اثر انگشت را نيز دارند.

 

 


انواع آرام ‌بند به لحاظ محل نصب


از نظر نوع و محل نصب، آرام ‌بندها به دودسته کلي آشکار و پنهان يا توکار تقسيم مي‌شوند.


آرام‌ بند آشکار


اين مدل که رايج‌ترين نوع آرام‌ بند است شامل انواع آرام ‌بندهاي بازويي و کشويي است. اين آرام‌ بندها در بالا يا پايين درب نصب شده و کار باز و بسته کردن را انجام مي‌دهند. معمولاً به علت دوام بيشتر‌، نصب آسان‌تر و در دسترس بودن، بيشتر مورد استفاده قرار مي‌گيرند.


آرام‌ بند توکار يا پنهان


در مکان‌هايي که زيبايي، مشخص نبودن آرام ‌بند و مخفي بودن آن اهميت دارد از آرام‌ بندهاي پنهان استفاده مي‌شود. آرام ‌بندهاي پنهان در مدل‌‌هاي مختلفي وجود دارند:


  • لولا آرام بند - درباره اين مدل قبلاً صحبت شد. لولاهاي آرام‌بند به پشت درب بين دو لولاي اصلي متصل شده و کار بستن درب را انجام مي‌دهند. حالت‌هاي چندزمانه ندارند و براي درب‌هاي يک لنگه و دولگنه مناسب‌اند.

 

  • کف‌پوش آرام بند - اين مدل بر روي زمين بسته مي‌شود. از اين محصول در درب‌هاي شيشه‌اي مغازه‌ها و ادارات براي جلوگيري از شکستن درب‌ها در هنگام باز و بسته کردن استفاده مي‌شود.

 

  • آرام‌بند در فريم و لنگه در - اين آرام‌بندها در لولاي بالاي درب و بين درب و فريم تعبيه شده و کاملاً توکار و پنهان هستند.

منبع :  جام جم آنلاين

 

مهربانی...
ما را در سایت مهربانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر fsttudentt بازدید : 210 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1400 ساعت: 16:06

شارپ آکواس آر 6 با دوربين لايکا و تراشه اسنپدراگون 888 معرفي شد

اخبار تلفن همراهساير کمپاني ها

 

شارپ امروز گوشي هوشمند آکواس آر 6 (Aquos R6) را براي عرضه در بازار ژاپن معرفي کرد. يک گوشي پرچمدار که برخلاف مد روز دنيا، تنها از يک دوربين در پشت خود برخوردار مي‌باشد که البته سنسور بزرگ 1 اينچي دارد. در واقع، اين بزرگترين سنسور دوربيني است که در يک گوشي هوشمند به کار گرفته شده و محصول همکاري مشترک با لايکا (Leica) است. در ادامه با ديجي رو همراه باشيد.

بيشتر بخوانيد:    خريد دوربين مداربسته     دوربين مدار بسته

آکواس آر 6 همچنين اولين گوشي هوشمند دنياست که به نمايشگر 6.67 اينچي Pro IGZO OLED مجهز مي‌شود. اين نمايشگر از قابليت نرخ تازه سازي ديناميک برخوردار است که به صورت خودکار و بسته به محتواي نمايش داده شده از 1 تا 240 هرتز تغيير مي‌کند تا تعادلي مناسب بين کيفيت تصوير و مصرف انرژي ايجاد شود. رزولوشن اين صفحه نمايش نيز به صورت +WUXGA يعني 2730 در 1260 پيکسل در نظر گرفته شده است.

 

شارپ براي اين گوشي از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 888 استفاده کرده و آن را تنها با يک پيکربندي حافظه توليد نموده که داراي 8 گيگابايت رم و 128 گيگابايت فضاي ذخيره سازي داخلي است. دوربين پشتي 20 مگاپيکسلي با گشودگي ديافراگم f/1.9 و فاصله کانوني 19 ميلي متري است و در کنار آن يک سنسور تشخيص عمق (ToF) به همراه فلاش LED تعبيه شده است. دوربين آکواس آر 6 از تثبيت الکترونيکي تصوير يا EIS پشتيباني مي‌کند.

استفاده از يک سنسور بزرگ در دوربين آکواس آر 6 باعث شده تا اين گوشي عملکرد تحسين برانگيزي در شرايط نور کم داشته باشد. همچنين، اين دوربين در مقايسه با دوربين ديگر گوشي‌هاي موجود در بازار از دامنه ديناميکي وسيع‌تر و نويز کمتري دارد.

بيشتر بخوانيم:    خريد دوربين مدار بسته    قيمت دوربين مدار بسته

از ديگر مشخصات سخت افزاري آکواس آر 6 مي توان دوربين سلفي 12 مگاپيکسلي، اسکنر اثر انگشت زير نمايشگر، باتري 5000 ميلي آمپر ساعتي و ضد آب و گرد و غبار بودن اشاره کرد. اين گوشي در دو رنگ مشکي و سفيد توليد شده، اما قيمت آن هنوز اعلام نشده است.

 

مهربانی...
ما را در سایت مهربانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر fsttudentt بازدید : 306 تاريخ : چهارشنبه 12 خرداد 1400 ساعت: 10:21

قابليت تشخيص شي رها شده در ميدان ديد دوربين – Unattended Baggage Trigger

هايک ويژن به عنوان يکي از توليد کنندگان برتر دوربين مدار بسته دنيا هر روز در تلاش است تا سيستم هاي نظارت تصويري و دوربين مداربسته هوشمند و بروزتري را عرضه کند . اين مهم در پاسخ به نياز مشتريان اين شرکت تحقق پيدا مي کند . تيم طراحي و مهندسي قدرتمند هايک ويژن همواره در تلاش هستند تا فناوري هاي نوين را به در محصولات مدار بسته اين کمپاني وارد کنند . يکي از اين فناوري ها که در هايک ويژن مانند بسياري از برند هاي مطرح دنيا وجود دارد ، قابليت آنالير تصوير يا VCA است . برخي دوربين ها و تجهيزات ضبط هايک ويژن امکان آناليز تصوير را دارند اين محصولات ، تصاوير بررسي و بر اساس قوانين خاصي که کاربر دوربين بر روي دوربين يا دستگاه NVR يا DVR تنظيم مي کند ، آلارم هاي مشخصي را ارسال مي کند .

 

قابليت تشخيص شي رها شده در ميدان ديد دوربين – Unattended Baggage Trigger


ماموريت دوربين ، شناسايي و تشخيص است . بر اساس نياز کاربر اين ماموريت تغيير مي يابد . هنگامي که تعداد دوربين ها در يک مرکز مانيتورينگ افزايش مي يابد ، استفاده از تکنولوژي آناليز تصوير VCA اهميت پيدا مي کند . تصور کنيد که يک کاربر بطور همزمان 16 يا 32 دستگاه دوربين را بر روي مانيتور روبروي خود تحت نظر دارد . در اين حالت بررسي و نظارت بر همه زواياي مورد نظر ، کار بسيار سختي خواهد بود . از اين رو آناليز تصوير دوربين اهميت پيدا مي کند .

بيشتر بخوانيد:          پکيج دوربين مداربسته

  برخي از دوربين هاي هوشمند هايک ويژن مجهز به قابليت Unattended Baggage Trigger هستند ، اين دوربين ها با آناليز تصوير دوربين مي توانند اشياء و تجهيزاتي را که براي مدت زمان مشخصي رها شده و بدون حرکت هستند را شناسايي و محل قرار گرفتن آنها را مشخص نمايد . از قابليت تشخيص شي رها شده   هايک ويژن  بيشتر در مکان هاي عمومي مانند ترمينال هاي مسافر بري ، فرودگاه ، ايستگاه هاي مترو ، راه آهن ، مساجد و ابنيه تاريخي و مکان هايي که امکان خرابکاري  ، بمب گذاري و مواردي از اين دست وجود دارد استفاده مي شود .در اين حالت دوربين هايک ويژن با اسکن ميدان ديد خود ، کليه اشيايي که براي مدت طولاني رها شده و بي حرکت هستند را شناسايي و مشخص مي کند .

در اين حالت ماموران ايمني مرکز مانيتورينگ مي توانند به راحتي شي مشکوک را شناسايي و جهت بررسي بيشتر اقدامات لازم را انجام بدهند . شهرنت

 

مهربانی...
ما را در سایت مهربانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر fsttudentt بازدید : 180 تاريخ : چهارشنبه 12 خرداد 1400 ساعت: 0:26

دوربين تورت حرارتي – نوري سري DeepinView هايک ويژن

يکي از جوايزي که هر ساله به محصولات منتخب صنعت نظارت تصويري اعطا مي شود ، جايزه نوآورانه ESX است، امسال هم براي سومين سال اين جايزه پس از بررسي سخت افزاري و نرم افزاري محصولات از لحاظ نوآوري و تعالي در صنعت امنيت و رده نظارت تصويري دوربين IP ،  به دوربين مداربسته تورت حرارتي – نوري هايک ويژن سري DeepinView تعلق گرفت .

دوربين تورت هايک ويژن مدل DS-2TD1217-3/V1 داري قيمت مناسب ، اندازه کوچک ، تصوير برداري در دو حالت حرارتي ( با وضوح 160×120 ) و حالت نوري ( با وضوح 1920×1080 ) مي باشد ، اين دوربين با لنز ثابت ( در سه مدل 2 ، 3 و 6 ميليمتر ) توليد و از پردازشگر GPU مجهز به الگوريتم هاي هوش مصنوعي بهره مي برد که قابليت هاي منحصر به فردي مانند : آناليز تصوير ، حفاظت پيراموني ، پيشگيري از وقوع آتش سوزي و ارائه اطلاعات خدمات و نگهداري را ارائه مي دهد، دوربين تورت هايک ويژن از لحاظ امکانات بالا و قيمت مناسب آن ، يک انتخاب مناسب براي کاربران به حساب مي آيد .

 

دوربين تورت حرارتي – نوري سري DeepinView هايک ويژن ، جايزه نوآوري ESX را بدست آورد !

هايک ويژن – Hikvision و بقيه برندگان جايزه نو آوري ESX ، توسط هيئت داوران مشتمل بر متخصصان حوزه امنيت انتخاب شده اند .  هر ساله اين تيم ، محصولات مختلف را بر اساس معيار هايي مانند ويژگي ها ، فناوري هاي هوشمند ، امکانات نوآورانه و ميزان توسعه سيستم با پيشرفت تکنولوژي بررسي و بهترين ها را انتخاب مي کنند .

همچنين هايک ويژن براي رقابت در چالش TechVision که يک رقابت زنده در مخزن کوسه (Shark Tank ) است دعوت شده است در اين رقابت ، برند هاي دعوت شده بهترين محصولات خود را با يکديگر به رقابت مي گذارند و کارشناسان حوزه امنيت به آنها راي مي دهند .

توني دي استفانو مدير بخش توسعه کسب و کار هايک ويژن در اين باره گفت : ما افتخار مي کنيم که بار ديگر جايزه توليد محصول نوآورانه ESX را دريافت کرديم . همچنين اريک چن مدير بخش آمريکاي شمالي هايک ويژن در اين زمينه گفت : دوربين حرارتي سري DeepinView هايک ويژن به گونه اي طراحي شده که مي توان علاوه بر صنايع کوچک  در پروژه هاي بزرگ نيز از آن استفاده نمود . ارائه تصوير با کيفيت در کنار فناوري هاي حرارتي مدرن و قيمت مناسب باعث شده تا اين دوربين خيلي زود بتواند سهم مناسبي از بازار را به خود اختصاص بدهد .

هايک ويژن ارائه دهنده پيشرو تجهيزات سخت افزاري امنيتي و راه حل هاي نرم افزاري منتخب جايزه نوآوري ESX گرديد. يکي از جوايزي که هر ساله به محصولات منتخب صنعت نظارت تصويري اعطا مي شود، جايزه نوآورانه ESX است،

در ???? براي سومين سال متوالي اين جايزه پس از بررسي سخت افزاري و نرم افزاري محصولات از لحاظ نوآوري و تعالي در صنعت امنيت و رده نظارت تصويري دوربين تحت شبکه، به دوربين تورت حرارتينوري هايک ويژن  سري DeepinView تعلق گرفت.

دوربين تورت هايک ويژن مدل DS-2TD1217-3/V1 داري قيمت مناسب، اندازه کوچک، تصوير برداري در دو حالت حرارتي ( با وضوح ???×??? ) و حالت نوري ( با وضوح ????×???? ) مي باشد، اين دوربين با لنز ثابت ( در سه مدل ?، ? و ? ميليمتر ) توليد و از پردازشگر GPU مجهز به الگوريتم هاي هوش مصنوعي بهره مي برد که قابليت هاي منحصر به فردي مانند: پيشگيري از وقوع آتش سوزي ،آناليز تصوير، حفاظت پيراموني، و ارائه اطلاعات خدمات و نگهداري را ارائه مي دهد، دوربين تورت هايک ويژن از لحاظ امکانات بالا و قيمت مناسب آن، يک انتخاب مناسب براي کاربران به حساب مي آيد.

دوربين تورت حرارتي هايک ويژن

هايک ويژن و بقيه برندگان جايزه نو آوري ESX، توسط هيئت داوران مشتمل بر متخصصان حوزه امنيت انتخاب شده اند. هر ساله اين تيم، محصولات مختلف را بر اساس معيار هايي مانند ويژگي ها، فناوري هاي هوشمند، امکانات نوآورانه و ميزان توسعه سيستم با پيشرفت تکنولوژي بررسي و بهترين ها را انتخاب مي کنند.

همچنين  hikvision براي رقابت در چالش TechVision که يک رقابت زنده در مخزن کوسه (Shark Tank ) است دعوت شده است در اين رقابت، برند هاي دعوت شده بهترين محصولات خود را با يکديگر به رقابت مي گذارند و کارشناسان حوزه امنيت به آنها راي مي دهند.

توني دي استفانو مدير بخش توسعه کسب و کار هايک ويژن در اين باره گفت: ما افتخار مي کنيم که بار ديگر جايزه توليد محصول نوآورانه ESX را دريافت کرديم . همچنين اريک چن مدير بخش آمريکاي شمالي هايک ويژن در اين زمينه گفت: دوربين حرارتي سري DeepinView هايک ويژن به گونه اي طراحي شده که مي توان علاوه بر صنايع کوچک در پروژه هاي بزرگ نيز از آن استفاده نمود. ارائه تصوير با کيفيت در کنار فناوري هاي حرارتي مدرن و قيمت مناسب باعث شده تا اين دوربين خيلي زود بتواند سهم مناسبي از بازار را به خود اختصاص بدهد.

 

 

مهربانی...
ما را در سایت مهربانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر fsttudentt بازدید : 164 تاريخ : سه شنبه 11 خرداد 1400 ساعت: 19:55

راهنماي خريد جاروبرقي

اگر قصد خريد جاروبرقي براي منزل خود را داريد و به دنبال بهترين مارک جاروبرقي هستيد و در اينجا به شما کمک خواهيم کرد تا بنا بر نياز و بودجه خود بتوانيد بهترين مدل جاروبرقي را انتخاب کنيد.

m1_nnha.jpg

منبع: عصر ايران

پيش از بررسي اين نکات خالي از لطف نيست که بگوييم بهترين ها هميشه مي توانند در بهترين مارک جاروبرقي نيز خلاصه شود لذا انتخاب برندي درست به شما در داشتن مزيت هاي اصلي از جمله موتور قدرتمند و طول عمر بالا کمک به سزايي مي کند اما دانستن نکات لازم درباره خريد اين کالا قطعاً به انتخاب مدلي مناسب تر و اطمينان درباره مارک اين دستگاه در ميان انواع جاروبرقي گوناگون کمک به سزايي خواهد کرد.

انواع جاروبرقي مخزن دار و کيسه دار

در کل مي توانيم انواع جاروبرقي خانگي را به دو دسته اصلي تقسيم کنيم که در اينجا به طور خلاصه به بررسي آن ها خواهيم پرداخت و در ادامه با بيان مشخصات مهم در هنگام خريد جاروبرقي مناسب همراهتان خواهيم بود.

جاروبرقي کيسه دار: در اين مدل از جاروبرقي همان‌طور که از اسمش نيز پيداست، گرد و غبار و آشغال‌ها در کيسه يا پاکتي که در دستگاه طراحي شده است جمع مي گردد. جنس کيسه ها مي تواند کاغذي، پارچه و يا پليمر باشد از سايز يا اندازه کوچک تا بزرگ مي باشد که به دو صورت دائمي يا يک بار مصرف هستند. لازم به ذکر است که امروزه به دليل موارد بهداشتي و پاکيزگي شما شاهد کيسه ها يا پاکت هاي يک‌بار مصرف در برندهاي معتبر هستيد و اين دسته از محصول در هنگام خريد جاروبرقي عمدتاً موردتوجه تعداد بيشتري از افراد است چراکه هم تعدد مدل بيشتري دارد و هم از جهت سلامت و بهداشت آسان‌تر مي باشد.

 

جاروبرقي بدون کيسه: جاروبرقي بدون کيسه يا مخزن دار همان‌طور که از نامش پيداست داراي به جاي کيسه داراي محفظه اي براي جمع آوري زباله مي باشد به طوري شما مي توانيد پس از پر شدن مخزن دستگاه آن را خالي کنيد و مجدداً در سر جايش بگذاريد در همين جا بايد به اين نکته اشاره کنيم که در هنگام انتخاب و خريد جاروبرقي مدل هاي بدون کيسه به سراغ مارک هاي متفرقه نرويد چراکه به دليل نوع عملکرد مي تواند خروجي گرد و غبار بيشتري در محيط به نسبت جاروبرقي کيسه اي داشته باشد و همين امر به شدت مي تواند براي ريه هاي شما آزاردهنده باشد.

نگاهي عميق در هنگام خريد جاروبرقي

قدرت موتور: يکي از مهم ترين موادي که بسياري از افراد در هنگام خريد جاروبرقي بدان توجه مي کنند وات دستگاه است چراکه تصور مي کنند اين وات تعيين کننده ميزان کشش است اما لازم است اين نکته را بدانيد که مي تواند دو جاروبرقي با وات يکسان، مشکي کاملاً متفاوت داشته باشد و در حقيقت نمي توان توان مصرفي را به تنهايي مبنايي از انتخاب قرار دهيد چراکه ميزان مکش در هر جاروبرقي به نوع موتور، خرطومي، نوع عايق و لوله تلسکوپي وابسته خواهد بود و شايد بدون لوله تلسکوپي و در آوردن خرطومي از دستگاه شما کششي بسيار متفاوت را در اختيار داشته باشيد لذا توجه به اين نکته مهم را فراموش نکنيد.

نوع موتور: تکنولوژي هاي گوناگوني مي تواند در جاروهاي برقي وجود داشته باشد که براي مثال مي توانيم به معروف ترين آن ها يعني موتور کمپرسور و HiSpin اشاره کنيم که در دسته بهترين ها محسوب مي گردد. موتور Compressor با داشتن تيغه هاي ايروديناميکي و جريان کاليبره شده داراي مکش بالا و سطح مصرف انرژي پاييني است لذا اگر مي خواهيد خريد جاروبرقي را براي متراژهاي بزرگ انجام دهيد مي توانيم به طور قطع خريد مدل کمپرسور را به شما پيشنهاد دهيم چراکه علاوه بر مکش بسيار بالا در متراژ زياد داغ هم نمي کند و مي تواند براي ساعات بالايي بدون فشار به دستگاه کار کند. به ياد داشته باشيد قدرت موتور در جاروبرقي کمپرسور کاملاً متفاوت از موتورهاي ديگر است تا جايي که نمي توان به عنوان مثال 800 وات کمپرسور را به راحتي تا دو برابر قدرت با جاروبرقي هاي موتور معمولي مقايسه کرد.

در مورد نوع موتور در هنگام خريد جاروبرقي نيز بايد به اين نکته توجه کنيد که افت کيفيت، مکش و قدرت در برندهاي متفرقه مي تواند کاملاً محسوس باشد لذا در هنگام خريد جاروبرقي بهتر است به اين موردتوجه کنيد که پول برندي را بدهيد که ارزش هزينه کردن داشته باشد و به زبان خودماني براي انتخاب اين دستگاه، حتي اگر مدل ارزاني از مارک معتبر را بخريد بهتر از انتخاب مدل بالاي يک مارک متفرقه است.

 

لوله تلسکوپي: دسته يا لوله تلسکوپي يکي ديگر از موارد مهم در هنگام خريد جاروبرقي است چراکه لوله ها در مدل هاي متنوع ممکن است قابليت تنظيم ارتفاع داشته باشند يا خير و همين تنظيم ارتفاع مي تواند به شما کمک کند تا کاملاً بر مبناي قد خود دسته را تنظيم کنيد تا بدون فشار به ستون فقرات، مچ و کتف خود کار جاروکشي را انجام دهيد.

لوله خرطومي: به طور واضح بگوييم که لوله ها اصولاً يا از جنس پلاستيک و يا کنف هستند و هريک از اين جنس ها در مارک هاي گوناگون مي تواند باکيفيتي متفاوت وارد بازار شود اما در حالت کلي بايد بگوييم که کنف در صورت اينکه در مارک خوبي از باشد مي تواند به مراتب طول عمر بالاتري داشته باشد چراکه خرطومي هاي پلاستيکي ممکن است براثر کشش و به مرور زمان پاره شود اما مدل هاي کنفي طول عمر بيشتري خواهند داشت و به راحتي پاره نمي شود. لازم به کر است که به صورت استاندارد لوله ها براي عدم کم شدن مکش 2 متر مي باشند.

نوع اتصال خرطومي به بدنه: در هنگام خريد جاروبرقي فراموش نکنيد که خرطومي ها به بدنه دستگاه بايد به شکلي اتصال يابند تا 360 درجه قابل چرخش باشد چراکه در غير اين صورت کار جاروکشي سخت خواهد شد و مهم ترين مسئله اين است که در مارک مناسب، به طور دقيق وکيوم و سفت باشد تا تأثيري روي مکش دستگاه نگذارد.

پارويي جاروبرقي: يکي ديگر از موارد مهم در هنگام خريد جاروبرقي، پارويي دستگاه و نوع طراحي آن است، يک پارويي خوب مي تواند به نوبه خود سهم به سزايي در مکش و جمع آوري کثيفي ها داشته باشد و علاوه بر اين مورد يک پارويي مناسب بسيار روان بر روي سطوح حرکت خواهد کرد و همين امر از فشار آمدن به مچ، کتف و کمر شما جلوگيري خواهد کرد پس به منظور داشتن کيفيت بيشتر در جاروکشي و سهولت آن به داشتن پارويي مناسب در جاروبرقي خود توجه فرماييد.

فيلتر هپا: احتمالاً نام فيلتر معروف HEPA به گوشتان خورده است، اين فيلتر که به خصوص در برندهاي معتبر استفاده مي شود داراي اهميت بالايي هستند. در هنگام جاروکشي گرد و غبار خروجي از دستگاه در هوا مخصوصاً نور آفتاب قابل‌رؤيت است و همين مورد به مرور زمان آلرژي هاي گوناگون در افرا ايجاد خواهد کرد که اين مورد به لطف تکنولوژي جديد فيلتر قابل شستشوي هپا تا 99.99 درصد کاهش پيدا کرده و درواقع بسيار مهم مخصوصاً براي افراد حساس به خصوص آلرژي تنفسي مي باشد.

نوع طراحي و Air bumper: نوع طراحي بدنه از جمله ضد خش بودن از مواردي است که در برخي از مدل هاي تاپ برند وجود دارد و اما در کنار اين قابليت گارد محافظتي در برندهاي خوب تا ميزان قابل توجهي سلامت دستگاه و حتي وسايل داخل منزل را تضمين خواهد کرد که مي تواند موردي قابل توجه در هنگام خريد جاروبرقي به شمار برود. حتماً برايتان پيش آمده که در هنگام جارو کردن منزل جاروبرقي به وسايل و يا ديوار خانه برخورد کند که اين مورد هم به جاروي شما و هم وسايل موجود در منزل آسيب مي رساند اما وجود گارد محافظتي د ر برخي از انواع جاروبرقي باعث مي شود که به دليل جنس نرم تر از اين صدمه جلوگيري کند.

اين دسته از موارد در کنار چرخ هاي مناسب در زير جارو، لوازم جاني همراه همچون سري هاي مختلف برايي جاروکشي آسان درزها و مبل ها مي تواند از اهميت ويژه اي برخوردار باشد و در هنگام خريد مورد توجه شما قرار گيرد. حال که اين نکات را مطالعه نموديد پس مس توانيد با اطلاعاتي کامل تر مدل و حتي مارک جاروبرقي خود را انتخاب کنيد اما درنهايت بايد تأکيد کنيم که حتماً خريد جاروبرقي خود را از يک فروشگاه معتبر و مارکي مناسب تهيه فرماييد که خود مي توان تا جاي زيادي بر انتخاب، خريد و حتي قيمتي مناسب تر اهميت داشته باشد.

مهربانی...
ما را در سایت مهربانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر fsttudentt بازدید : 151 تاريخ : پنجشنبه 6 خرداد 1400 ساعت: 3:34

لینک دوستان

خبرنامه